Hoe je jouw online aanwezigheid laat exploderen

Vandaag Media als expert aan het woord

Alle ondernemers hebben het erover, we moeten online zichtbaar zijn! Maar hoe doen we dat nou eigenlijk? Er is in korte tijd extreem veel veranderd online. Waar het voorheen nog makkelijk was om online de aandacht te pakken, door simpelweg gemiddelde content te posten kom je nu bijna niet meer door de ruis heen. Iedereen is online, we zoeken onze inspiratie online, we verdrijven onze tijd online, we kijken wat anderen doen online, we doen anderen na online en we laten ons zelfs wel eens uit het veld slaan online. Toch? Dus als je daar nu eens heel even bij stil staat en goed kijkt, zijn we dan eigenlijk niet al heel zichtbaar online? Ben jij al zichtbaar online? Ik gok van wel, maar de vraag is hoe ben je zichtbaar en welk doel streef je na met je zichtbaarheid? 

Wat niet werkt

Als het gaat om effectieve online zichtbaarheid kan ik je wel alvast vertellen wat niet werkt en dat is het creëren van gemiddelde content, in gemiddelde aantallen, zonder enige betaalde promotie. En hopen dat je daar veel nieuwe klanten en omzet uit gaat halen. Dat is wat niet werkt. Niet meer in ieder geval. 

Waarom?

Omdat er juist zoveel content gecreëerd wordt, omdat we al met zovelen zichtbaar zijn online. Dat betekent voor ons, dat onze content veel makkelijker wordt genegeerd, zeker als je niet opvalt en geen authentieke content creëert. Dus de druk is best wel hoog en ik kan me voorstellen dat dit de drempel voor online zichtbaarheid verhoogd. We kijken immers veel naar anderen online en we zien dan ook heel veel van hetzelfde.

Maar wat werkt dan wel? 

Effectieve online zichtbaarheid gaat over het vinden van de perfecte balans tussen persoonlijke elementen om mensen meer betrokken te krijgen en bewezen marketingprincipes. Als je echt goed zichtbaar wil zijn met je bedrijf vraagt dit om een strategische combinatie van online content (video, foto, blogs etc.), online adverteren en marketing automatisering. 

Verander je blik

Ja, het is redelijk druk daar online. 

MAAR

We leven nu in een wereld waar gewone mensen zoals jij en ik en de kleinere bedrijven, zoals die van jou en mij toegang hebben tot mega- mogelijkheden. Vroeger konden alleen de grote bedrijven zichzelf onder de aandacht brengen bij veel mensen. Er zijn adverteerders die tienduizenden euro’s betalen al dan niet miljoenen om hun merk voor 30 seconden onder jouw aandacht te brengen tijdens bijvoorbeeld de Grand Prix, tijdens het EK of de Superbowl.  Maar nu meer dan ooit in de geschiedenis hebben wij ook toegang tot meer invloed en meer aandacht online. Je hebt de mogelijkheid om elke dag met jouw product of dienst in iemands tijdlijn te verschijnen of in iemands mailbox en dat voor een prikkie! Heb je daar ooit echt bij stil gestaan? 

Dus als jij een stempel wil achterlaten op deze wereld, is het nog nooit makkelijker geweest dan nu! Zolang je content creëert die de aandacht waard is en werkt aan een strategie om jouw content ook werkelijk bij de juiste mensen te krijgen die het de aandacht waard vinden!

Laten we daar heel even bij stil staan

Volg jij momenteel ‘online influencers’? 

Kijk jij hun video’s? Lees je hun e-mails? Koop je hun producten? Luister je naar hun advies? 

De meesten van ons doen dit en dat is ook een logisch gevolg…

Want deze mensen hebben jouw aandacht verdiend met hun content en hun strategie. Deze zelfgemaakte online ‘A players’ hebben een effectieve marketingstrategie toegepast, waardoor ze jouw waardevolle tijd en aandacht hebben gekregen op het moment dat hun aanbod voor jou ook echt relevant was. Het was geen toeval en ook geen geluk, zij kenden jouw verlangens en behoeften en hebben daarop ingespeeld. Dat is marketing + strategie rechtstreeks op jouw telefoon. Zo simpel kan het leven zijn. 

Jouw bedrijf in de media

Heb je behoefte om eens in kaart te brengen waar jouw unieke kracht ligt en welke marketingstrategie je kan toepassen om effectief online zichtbaar te zijn? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *